środa, 23 grudnia 2015

LAST MINUTE CHRISTMAS CAKE.


Kochani, jeśli jeszcze nie udało Wam się przygotować nic słodkiego na świąteczny deser... Oligatorka przychodzi Wam z pomocą. 
Piernikowy tort, który każdy da radę wykonać nawet jutro!
Przepis bazuje na recepturze z MojeWypieki.com, ale jest zmieniony tak, aby można było zjeść ciasto jeszcze tego samego dnia.

SKŁADNIKI:

Na ciasto:
250g miodu
5 łyżek cukru
125g masła
500g mąki pszennej
2 jajka
1,5 łyżeczki sody oczyszczonej
75ml mleka
szczypta soli
1 torebka przyprawy do piernika

Do przełożenia:
150g ulubionych powideł
200g masy marcepanowej

Polewa:
200g czekolady
100ml kwaśnej śmietany

Do dekoracji:
Cukier puder
Jadalny brokat
Cukrowe perełki

Miód, cukier i masło stopniowo podgrzewamy i doprowadzamy do wrzenia. Mieszamy aż cukier całkowicie się rozpuści. Zostawiamy do wystudzenia.
Przygotowujemy tortownicę - ja smaruję masłem, wiem, że niektórzy jeszcze posypują bułką tartą.
Do wystudzonej masy dodajemy mąkę, sodę rozpuszczoną w mleku, jajka, sól i przyprawę do piernika. Ciasto starannie wyrabiamy - można mikserem, bo ciasto jest dosyć luźne, ale ja zrobiłam to ręcznie. :)
Przekładamy ciasto do tortownicy i wkładamy do piekarnika rozgrzanego do 170 stopni na +/- 30 minut. Najlepiej jednak co jakiś czas sprawdzać drewnianym patyczkiem czy ciasto jest już suche w środku.
Po upieczeniu i wystudzeniu, można przeciąć ciasto na trzy równe blaty i przełożyć je np. powidłami i masą marcepanową. Ja użyłam powideł z owoców z dzikiej róży, robionych przez moją mamę. 
Aby zrobić polewę topimy w kąpieli wodnej czekoladę ze śmietaną i mieszamy aż składniki się ze sobą połączą. Studzimy i nakładamy na wierzch ciasta. Dekorujemy według uznania.




Wciąż Ci nas mało?
Zapraszam na nasze kanały social media.

I N S T A G R A M : oligatorkaaaklaudia_sobkowiak
S N A P C H A T : oligatorkaaa, ksobkowiak1

XOXO

1 komentarz:

  1. Pyszności :)Pozdrawiam i życzę spokojnych Świąt Bożego Narodzenia :)

    OdpowiedzUsuń

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...