poniedziałek, 10 września 2012

Krówkowy sernik N. Lawson.

Mam dzisiaj dla Was przepis na mój ulubiony sernik, powinni go strawić nawet ci, którzy generalnie za tym serowym tworem nie przepadają. Uwierzcie, sprawdzony sposób. ;-).

Do rzeczy:



Na spód: 
200g ciastek pełnoziarnistych (mile widziane petitki),
50g masła orzechowego,
100g gorzkiej czekolady,
50g solonych orzeszków,

Zmiksować i wyłożyć posmarowaną wcześniej masłem tortownicę. Włożyć do lodówki.

Masa: 
500g sera,
łyżka kwaśnej śmietany (12%),
3 jajka + 3 żółtka,
200g cukru (u mnie nie wchodzi w grę nic oprócz demerary),
2 łyżki masła orzechowego,

Dobrze zmiksować ze sobą wszystkie składniki. 
Wylać masę na wcześniej schłodzony spód.
Włożyć do piekarnika rozgrzanego na 170stopni na 50min.

Wierzch:
250ml kwaśnej śmietany (12%),
100g mlecznej czekolady,
30g brązowego cukru,

Stopić na małym ogniu na gładką masę. 
Po wyjęciu sernika rozłożyć na wierzchu i włożyć do piekarnika ponownie na 10 min.




Dwa lata temu przed Wielkanocą na TVN Style trafiłam na program Nigelli Lawson, w trakcie udało mi się spisać przepis. Kiedy ostatnio kupiłam jej książkę `The Kitchen` znalazłam dokładnie to samo. Przypomniało mi się jak na wcześniej wspomnianą Wielkanoc uparłam się żeby go upiec, nie mając nawet odpowiednio szczelnej tortownicy... Mój pierwszy sernik skończył w formie keksowej, ale to nie odebrało mu walorów smakowych.



A Wy, mieliście już podobne przygody?
Jak nie, to do dzieła...

XOXO

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...