wtorek, 16 października 2012

Pamiętajcie... o Muminkach. c.d.


I po raz ostatni z Doliny Muminków...
Mała Mi - przyjaciółka, a jednocześnie obserwatorka rodziny Muminków. Mistrzyni sarkazmu i podstępu, absolutnie uzależniona od adrenaliny. Mówią 'co rude to wredne'. Z pewnością kieruje się ona zasadą: 'Jak coś się bardzo chce, a nie wolno, to można'.  Jeśli ktoś byłby w stanie znaleźć jakieś szczegóły o niej, np. ile ma lat, to chętnie się dowiem. Ja wiem tyle, że czasami śni o tym, że mieszka w arbuzie. Figle i dowcipy to jej absolutna specjalność... wydaje się być bezuczuciową zołzowatą pchełką, np. wtedy kiedy radzi Muminkowi jak ma wytępić mrówki, a biedak nie jest świadomy, że jest to równoznaczne z ich zabiciem. Żebyście nie myśleli, że ma ona tylko złe cechy i jest zalążkiem zawistnej wariatki przytoczę Wam cytat, który w książce znajdziecie w momencie, kiedy trafi ona na potajemne spotkania Muminka. 'Mi wzruszyła ramiona i zakopała się z powrotem w mchu. Nieraz już widziała ludzi, którzy czekali jedni na drugich w złym miejscu, z głupią miną, jakby się zgubili. ,,Nie ma na to rady - pomyślała - widocznie tak musi być.' Mała Mi to dowód na to, że ludzie wiedzą, widzą i czują więcej niż o tym mówią...



W każdym ludzkim życiu jest rzecz, do której warto wrócić po latach żeby ją naprawdę zrozumieć. Znalezioną książkę odniosłam z powrotem do biblioteki… z małym dopiskiem. Ciekawe do kogo trafi…


Już tradycyjnie...
XOXO

2 komentarze:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...