czwartek, 28 marca 2013

Cheesecake with plums in chocolate.

Sernik ze śliwkami w czekoladzie.
(przepis z DDTVN)



S k ł a d n i k i :

Na spód:
200g śliwek w czekoladzie
100g masła
100g brązowego cukru
100g mąki
50 płatków migdałowych
2szt. żółtek

Na masę serową:
1kg sera (ja używam President'a śmietankowego)
200g białego cukru (ja dałam 150g brązowego)
120g masła
4 szt. jajek
70g mąki
Stołowa łyżka cukru waniliowego
40ml likieru amaretto

Do dekoracji:
100g śliwek w czekoladzie


Spód:
Śliwki w czekoladzie (200g), masło oraz brązowy mieszamy, a następnie rozpuszczamy - najlepiej w kąpieli wodnej, albo na małym ogniu w rondelku. Następnie wszystko miksujemy na puree. Masę dodajemy do mąki i uzupełniamy migdałami i  żółtkami. Dobrze wszystko ze sobą mieszamy, możemy to nawet zrobić starym, dobrym babcinym sposobem - ręcznie. Powstałe ciasto przekładamy do tortownicy (wcześniej grubo wysmarowanej masłem!!!) i wypiekamy spód w temperaturze 180 stopni przez ok. 20 minut. 



Masa serowa:

Masło ucieramy z białym i waniliowym cukrem. Dodajemy jajka, ser, mąkę, a na sam koniec likier amaretto i dobrze miksujemy aż wszystkie składniki się połączą. Masę wykładamy na podpieczony spód i pieczemy w temperaturze 170 stopni przez około 60 minut. 



Po wystygnięciu wierzch dekorujemy śliwkami w czekoladzie.







Obawiam się tylko, że upieczony dzisiaj sernik może nie dotrwać do niedzieli, 
XOXO

1 komentarz:

  1. A ja akurat na diecie... żegnaj, mój Zajączku.! T^T
    Pomysł na placek ekstra. Sama bym spróbowała, ale boję siś dotykać piekarnika. xD :D

    OdpowiedzUsuń

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...