poniedziałek, 6 lipca 2015

BREAKFAST IDEA: PUDDING CHIA + HOME-MADE GRANOLA.


Śniadanie to najważniejszy posiłek w ciągu dnia - wyznaję tę zasadę już dobrych parę lat. W weekendy czy inne wolne dni jest czas na usmażenie pysznej jajecznicy, francuskich tostów czy naleśniczków... ale co zrobić żeby nasze śniadanie każdego dnia napełniało nasz organizm składnikami odżywczymi na cały dzień? Przez ostatnie kilka lat dzień w dzień do znudzenia jadłam owsiankę w jogurtem, potem piłam wszelkiego rodzaju koktajle... aż z pomocą przyszła mi hiszpańska szałwia, czyli po prostu niebywale modne nasiona chia. Ja kupuje je w porcji 200g w Piotrze i Pawle za około 12zł i uważam, że to dobra cena. 
Co z nimi zrobić? Możecie je zalać na noc wodą i na drugi dzień dodać do jogurty czy koktajlu, albo tak jak ja zrobić pudding, w którym zakochałam się bez pamięci. Pudding możecie jeść sam, z owocami... albo tak jak ja... z owocami i domową granolą.
Co jest takiego cudownego w dziwacznym puddingu i pieczonych płatkach owsianych? To, że przygotowujesz je raz, a potem przez minimum 4 dni nie martwisz się śniadaniem.

S k ł a d n i k i :

PUDDING CHIA
Przepis zaczerpnęłam ze strony Kwestia Smaku.
(składniki na około 4-5 porcji)
400ml mleka kokosowego (jedna puszka)
100ml innego rodzaju mleka*
*ja używam mleka sojowego, ze względu na nietolerancję laktozy
8-10 łyżek nasion chia
2 łyżki miodu
+ opcjonalnie:
1 łyżeczka aromatu waniliowego/migdałowego

GRANOLA
(Podaję przykładowe proporcje - można je konfigurować według uznania.
Możecie też podwoić ilość składników i przygotować zapas na dłużej.)
Opakowanie płatków owsianych
100g suszonej żurawiny
100g rodzynek
50g pestek dynii
50g siemienia lnianego
50g pestek słonecznika
50g sezamu
50g wiórków kokosowych
50g migdałów
50g orzechów włoskich
250 ml płynnego miodu

Do miski wlewamy obydwa rodzaje mleka, wsypujemy nasiona, dodajemy miód i aromat. Energicznie mieszamy trzepaczką, Po połączeniu się składników wstawiamy do lodówki na całą noc. Dzięki właściwościom żelującym zawartych w nasionach chia rano wyjmiemy pudding.

Wszystkie składniki wsypujemy do miski i zalewamy miodem. Dokładnie mieszamy, aby miód dobrze połączył się z suchymi składnikami. Wszystko wykładamy na blachę, wyłożoną papierem do pieczenia. Wstawiamy do piekarnika rozgrzanego do 180 stopni i pieczemy około 15-20 minut. Po ostygnięciu przekładamy granolę do słoików lub pojemników i przechowujemy w suchym miejscu.




Wciąż Ci mnie mało?
Zapraszam na moje kanały social media.

S N A P C H A T : oligatorkaaa

XOXO

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...