piątek, 27 maja 2016

HIGH PROTEIN BREAD RECIPE.


Już od dawna chciałam zacząć piec chleb, żeby być pewną co tak naprawdę jem... ale jak pomyślałam sobie o zakwasach, rosnących drożdżach i innych cudach, to mój zapał opadał. Do momentu, kiedy w książce Jamiego Oliviera ,,Superfood na co dzień" znalazłam przepis na proteinowy chleb na mące z ciecierzycy. 
Poza tym, że nie zawiera zwykłej mąki, a jajka można zastąpić bananami robi się go w ekspresowym tempie.
Chleb jest długo świeży, a kiedy lekko podeschnie zrobić z niego grzanki.

S K Ł A D N I K I : 

1 paczka suszonych drożdży (7g)
4 łyżki oliwy z oliwek
250g mąki z ciecierzycy
100g mielonych migdałów
50g siemienia lnianego
100g mieszanych nasion, takich jak: chia, mak, słonecznik, sezam, dynia
1 gałązka świeżego rozmarynu
4 duże jajka lub 2 duże, dojrzałe banany
szczypta soli morskiej

Piekarnik nagrzewamy do 190 stopni. Formę (ja piekłam w tzw. keksówce) wykładamy papierem do pieczenia.  
Do dzbanka wlewamy 375 ml wody, dodajemy drożdże i oliwę. Mieszamy widelcem, aż składniki się połączą i pozostawiamy na ok. 5 minut.
 W tym czasie wsypujemy mąkę, mielone migdały, siemie lniane i inne nasiona do dużej miski, dodajemy szczyptę soli morskiej. Robimy wgłębienie na środku. Dodajemy drobno posiekane listki rozmarynu. 
Do dołka wlewamy jajka, albo rozgniecione banany. Polecam rozgnieść banany w blenderze, a nie widelcem. 
Następnie wlewamy roztwór z drożdżami. Stopniowo mieszamy wszystko trzepaczką, aż składniki dobrze się, ze sobą połączą. Ciasto może być troszkę lejące. 
Przelewamy ciasto do formy. Książka podaje, aby piec chleb ok. 45 minut - u mnie się to nie sprawdziło - piekłam chleb tak długo, aż wbijany do środka patyczek po wyjęciu był całkowicie suchy.
Po upieczeniu, chleb należy wystudzić, a dopiero potem kroić, inaczej się rozpadnie, przetestowałam ;)



Wciąż Ci nas mało?
Zapraszam na nasze kanały social media.

I N S T A G R A M : oligatorkaaaklaudia_sobkowiak
S N A P C H A T : oligatorkaaa, ksobkowiak1

XOXO
Oligatorka

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...