czwartek, 27 lutego 2014

It's DOUGHNUTS baby!


Zeszłoroczny tłusty czwartek pamiętam jak dziś... był wyjątkowy :) Ale pamiętam też, że na przerwie przed geografią zobaczyłam nowy post na www.makelifeeasier.pl . Był to przepis na amerykańskie pączki, tzw. doughnuts, obiecałam sobie, że to właśnie one umilą mi tłusty czwartek za rok. I stało się!
Zawsze informuję Was jeśli w przepisach jest coś nie tak... przepisy Zosii nigdy mnie nie zawiodły, jednak nigdzie w poście nie było podane ile doughnuts wychodzi z przepisu, a na zdjęciach było ich tylko 5. O mały włos nie zrobiłabym ich z podwójnej porcji... byłoby ponad 100 pączusiów!


S k ł a d n i k i :
(na około 50 małych doughnuts)

2 jajka
150g cukru
700g mąki
250g jogurtu greckiego
2 łyżeczki cukru wanilinowego
70g roztopionego masła
2 łyżeczki sody oczyszczonej
1 łyżka startej skórki cytryny
sok z połowy cytryny
szczypta soli
dużo oleju do smażenia - u mnie 1 litr

D o   d e k o r a c j i : 
według uznania!!
posypki, polewa, m&msy
lub to co aktualnie zalega Wam w szafie :)
u mnie prawie każdy doughnut jest w innej polewie, bo topiłam resztki różnych czekolad.

Mąkę z sodą i solą przesiewamy do dużej miski. W drugiej misce jajka ubijamy z cukrem, aż uzyskamy piękną puszystą masę. Do masy dodajemy jogurt grecki, roztopione masło i miksujemy. 
Przesianą mąkę dodajemy do masy jajecznej i dobrze wyrabiamy ciasto. Wyrobione rozwałkowujemy na blacie czy stolnicy, od czasu do czasu posypując mąką, bo ciasto się klei.
Po rozwałkowaniu ciasta za pomocą szklanki wycinamy koło, a za pomocą kieliszka (ja użyłam części od wyciskarki do czosnku) mały otwór na środku.


W wysokim garnku dobrze rozgrzewamy olej (nie doprowadzamy do wrzenia!!!). Przy użyciu cedzaka, albo praski do ziemniaków umieszczamy doughnuts w oleju i smażymy z każdej strony aż uzyskają złoty kolor. Wykładamy na przygotowany wcześniej ręcznik papierowy, aby pozbyć się nadmiaru oleju.


Dekorujemy według uznania!
Przepis idealny do robienia z bliskimi :) wtedy doughnuts można dekorować ,,taśmowo''.






A Wy ile pączków już dzisiaj zjedliście?

XOXO

4 komentarze:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...