sobota, 16 sierpnia 2014

FROM CATWALK TO YOUR WORDROBE! TRENDS FOR AW 2014.

Jak Wam mija długi weekend kochani? 
Ja, mój częściowo poświęciłam na przeglądanie kolekcji zaprojektowanych na sezon jesień/zima 2014 po to, aby zrobić dla Was zestawienie tego, czego tej jesieni nie może zabraknąć w waszych szafach. Kolekcje na Fashion Weekach nie są wcale tak abstrakcyjne i ,,nie do noszenia'' jak na pierwszy rzut oka się wydaje... Cała magia polega na tym, aby wychwycić samą esencję i umieć wpleść w codzienny styl.
Nie bez powodu Emmanuelle Alt - naczelna francuskiego Vogue, a zarazem naczelna wydawanego dwa razy do roku zestawienia kolekcji na kolejny sezon Vogue Collections nazwała nadchodzący sezon ,,Keep it under wraps''. 
Będą królowały oversize'owe kroje, pudełkowe kształty, zaburzona sylwetka, warstwowe nakładanie na siebie ubrań jak i warstwowe materiały... Będzie ciepło, milutko i wygodnie... 
Do tego jak co roku stałymi elementami kolekcji były futra w przeróżnych kolorach, o przeróżnych długościach jak i kożuchy.... a ponad to:

BRUDNE PASTELE:

Jednak jesień to wcale nie koniec pięknych pastelowych kolorów... a tylko ich ewolucja. Jesienią pastele będą przygaszone i przybrudzone... a najlepiej noszone jako Total Look, tak jak na pokazie Gucci. Dla mniej odważnych polecam tylko jeden lub dwa pastelowe elementy dobrane do reszty stroju.







GREY TOTAL LOOK:

Ostatnio wyczytałam, że ,,Szarość to teraz nowa czerń''. Fakt, dyrektorzy kreatywni takich domów mody jak Ralph Lauren, Giorgio Armaniy czy Michael Kors już świetnie o tym wiedzą. Jak i również namawiają nas do monochoromatycznego noszenia tylko jednego koloru (w różnych odcieniach ) od stóp do głów! Ja proponuję Wam zainwestować w jedną rzecz, ale za to dużą... i taką, która będzie zawsze w pogotowiu np. ,,mała szara'' zamiast klasycznej ,,małej czarnej'', albo szara marynarka czy trencz.







TWEED:

Czyli nic innego jak materiał, który czyni żakiety domu mody Chanel najbardziej rozpoznawalnymi na świecie.... a jednocześnie materiał, który w każdej kolekcji w rękach genialnego Karla Lagerfelda niesamowicie ewoluuje. Jednak tej jesieni przeszedł sam siebie... i nie tylko on, również Albert Elbaz - dyrektor kreatywny Lanvin postawił na tweed w wielu swoich projektach. Jeżeli uważanie, że to jeszcze nie czas na żakiet... to może przekonają Was płaszcze, spódnice, golfy, a nawet sukienki wykonane z tweed'u.







WHITE TOTAL LOOK:

To, że zmieni się pora roku wcale nie oznacza, że będę musiała pożegnać się z moim ulubionych tegorocznym wakacyjnym trendem... czyli noszeniem bieli od stóp do głów. Chociaż ten trend oczywiście musiał dopasować się do nadchodzących warunków atmosferycznych zamiast bielutkich crop top'ów pozostaną mi białe luźne płaszcze, tuniki i poncza.






SAFARI:

Kolekcja, który chyba zrobiła na mnie największe wrażenie, to ta zaprojektowana przez Oliviera Rousteing
dla Balmain. Zwierzęce wzoru połączone z ciężkimi tkaninami takimi jak skóra i otoczone ciemnymi kolorami. To safari w wersji zimowej...
Chociaż zwierzęce wzory znajdziecie też u Chloe i Givenchy.






KOLOROWE OKRYCIA WIERZCHNIE:

Szaruga na dworze wcale nie musi oznaczać równie depresyjnych kolorów naszych ubrań, tym bardziej wierzchniej warstwy. W tym roku Dior proponuje zainwestować nam w oversize'owy płaszcz w energetyzującym kolorze. Natomiast Muccia Prada w kolekcji dla Miu Miu pokazała nam kolorowe puchówki, które mają być świetną alternatywą dla tych w ziemistych kolorach.







GOLFY:

Kiedy miejsce Marca Jacobsa na stanowisku dyrektora kreatywnego domu mody Louis Vuitton zastąpił Nicholas Ghesquiere było wiadomo, że kolekcje z wielkim rozmachem i splendorem odeszły na zawsze... Ale nikt nie spodziewał się powrotu do lat 70-tych i do obszernych golfów, które na pewno jesteście w stanie wyciągnąć z szaf Waszych mam czy babć. Golfy znajdziecie też w innych kolekcjach... wykorzystał je np. Iceberg. 
Dobrej jakości, obszerny, miękki i o rozmiar za duży golf, to to na co powinniście polować na zakupach zanim temperatura spadnie poniżej 0.







źródła zdjęć: Google Grafika / Elle.com / Vogue.com

Mam nadzieje, że chociaż trochę przybliżyłam Wam to, co już niedługo opanuje ulice... Starałam się wybierać takie rzeczy, abyście mogli je kupić bez obawy, że za rok nie będą modne. Wszystko co wyżej wymieniłam pojawia się sumiennie co roku w jesienno-zimowych kolekcjach... Dobre jakościowo szare, białe, czy pastelowe rzeczy nie mają daty ważności.
Powiększajcie swoją szafę rozsądnie, ale modnie! 

XOXO

4 komentarze:

  1. TWEED, biel i kolorowe okrycia wierzchnie? cudownie ;) wiedziałam, że w końcu przyjdzie czas na ubrania z szafy mojej mamy ;) nawet ma podobny płaszcz do jednego z tych na zdjęciu ;)

    Jedyne do czego się nie przekonam to do golfów...

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetne. Nie ma tu niczego, czego nie chciałabym założyć :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Super. Fajnie widzieć moją baby girl Carę ;) brudne pastele... 3 razy TAK ;)

    http://ladyfashworld.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  4. Oo! Odkrycia wierzchnie w kolorach bardzo mnie przekonują! :)

    OdpowiedzUsuń

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...