wtorek, 24 lipca 2012

Muffin to nie cupcake. Sprostowanie.

Moje lenistwo nie pozwala mi poprawiać wszystkich przepisów, w których bezmyślnie żonglowałam nazwą muffin i cupcake chociaż między tymi słodkościami jest znacząca różnica.
Przepraszam za moje niedopatrzenie. Żeby mniej z nas popełniało podobne błędy wspierając się artykułem z Wysokich Obcasów rozwieję Wasze wątpliwości na temat tego za czym od dekady ludzie w USA szaleją.
Musimy być świadomi trzech różnic.



1. Cupcake jest udekorowany kremem! (oryginalna nazwa kremu - frosting) Muffin zazwyczaj do co najlepsze ma w cieście, a nie na wierzchu.
2. Ciasto na cupcake jest tłustawe i wilgotne... coś pomiędzy dobrą babką wielkanocną, a biszkoptem.
3. Cupcakes muszą wyglądać, dużą wagę trzeba przywiązać do ich dekoracji. Natomiast muffiny mogą sobie pozwolić na 'artystyczny nieład'.



I pamiętajcie 15 grudnia - Cupcake ma swoje święto!!! ;-)



Pojutrze spodziewajcie się relacji z wypadu do Krakowa.
XOXO

2 komentarze:

  1. Tu się nie zgodzę i delikatnie sprostuję, bo na wypieki ejstem wyczulona ;)
    Cupcake owszem, udekorowany jest zwykle kremem, ale nie jest tak, ze muffiny nie mają dekoracji bo najlepsze jest w środku. Są przecież cupcaki z nadzieniem - z kremami, dżemami czy owocami w środku.

    Podstawowa różnica cupcake-muffin to sposób przygotowania poszczególnych słodkości: w muffinach osobno miesza się składniki mokre i suche, a potem "na odwal" łaczy ze sobą, tylko do połączenia składników. Idealne są lekko chrupiące z wierzchu, miękkie i wilgotne w środku (ślinię się na samą myśl!). Można do nich używać "zdrowszych" produktów (mąka żytnia itd.), więc mniej tuczą ;)

    Cupcaki powstają przez ucieranie wszystkich składników, mokrych i suchaych na raz, często przy pomocy miksera (nooo, może nie tak dosłownie "na raz", jakaś kolejność musi być zachowana ;) ). Ciasto jest lżejnie niż muffinkowe, ale bardziej kaloryczne (tłuste, bo na maśle - cóż, nie można mieć wszystkiego ;) ).

    Osobiśie preferuję artystyczny nieład muffinek, nie mam cierpliwości do kremów (może pora na nowy tygiel) ;)

    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  2. A ja wykonuję muffinki wsypując wszystko na raz do miski i krótko mieszając mikserem. Zawsze wychodzą pyszne :)

    OdpowiedzUsuń

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...