piątek, 15 czerwca 2012

`Sweet Delicious`

Wybaczcie, ale mam dziś dla Was tylko małe co nieco. ;)
Zainspirowałam się zapachem perfum, które towarzysza mi tej wiosny: DKNY Sweet Delicious Creamy Meringue połączyłam zapożyczony od Nigelli Lawson - dla mnie standardowy przepis na babeczki z kremem z książki Pierre Herme. Z racji, że każde z moich przyjaciół wie, że u mnie prostota nie dominuje - do ciasta dorzuciłam białą czekoladę.


Składniki: 


na krem: 
3 cytryny
2 jajka
135g cukru pudru
165g masła - temp. pokojowa


na  12 babeczek:
125g mąki
1 łyżeczka proszku do pieczenia
125g cukru
125g miękkiego masła
2 jajka
2 łyżeczki ekstraktu waniliowego
(lub cukru waniliowego)
kilka łyżek mleka (czyli lejemy ,,na oko'')
150g tabliczki białej czekolady

Zaczynamy od kremu,  żeby się wychłodził. Krem to najtrudniejsza część - ale nie zniechęcajcie się. ;)

Z cytryn odcinamy skórkę i kroimy ja na mniejsze kawałki. Z owoców wyciskamy ok. 100ml soku.

W garnku ubijamy jajka z cukrem, pokrojoną skórką z cytryny i sokiem i podgrzewamy na piecu, mieszając.

Masę przecedzamy!!!!! do miski, w której wcześniej umieszczamy pokroje w kostki masło.  Ubijamy 10 minut! - Jeśli na początku będziecie przerażeni, że krem jest za lejący, to spokojnie. Mikser i lodówka zrobią swoje. ;)

A teraz ta łatwiejsza część: 

Dokładnie miksujemy wszystkie składniki na babeczki - OPRÓCZ MLEKA. Mleko wlewamy po chwili i miksujemy aż zrobi się gładka masa. Na koniec dodajcie pokroją w kawałeczki czekoladę i przemieszajcie ciasto łyżką.
Do papilotek nakładamy równe części ciasta (u mnie to zazwyczaj 2 łyżki). 
Pieczemy 20 min. w 200stopniach.


*Nie nakładajcie kremu na ciepłe babeczki.
*Przechowujcie najlepiej w lodówce.
*Posypka czy inne dekoracje zależą tylko od Was.







Dla takich pyszności warto zgrzeszyć.
XOXO


P.S. - Egzystencjonalno - filozoficznych   przemyśleń  spodziewajcie się jutro. ;p

1 komentarz:

  1. Poczekam na przemyślenia egzystencjalno-filozoficzne, bo w gotowaniu to dobra nie jestem. ^^"

    OdpowiedzUsuń

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...