czwartek, 15 sierpnia 2013

Lato w kuchni: PLACUSZKI Z CUKINI!


W upalne dni nikt nie ma ochoty na ciepłe dania obiadowe, raczej wybieramy sałatki czy porcje owoców. Szukając pomysłu na lekki obiad na upalne dni natrafiłam na przepis na te właśnie placuszki, który pochodzi z książki N. Lawson ,,Lato w kuchni przez okrągły rok''. Nigella jest przyzwyczajona do podawania przepisów na większą liczbę osób, zdjęcia, które widzicie w tym poście pokazują placuszki przygotowane z 1/2 składników. Jedyną rzecz jaką zmodyfikowałam w tym przepisie to to, że do podania wykorzystałam jogurt naturalny, o którym autorka nie wspomina.

S k ł a d n i k i :
(ok. 25 placuszków)

4 cukinie (ok. 750g),
5-6 dymek, drobno posiekanych,
250g fety,
mały pęczek świeżej pietruszki,
mały pęczek świeżej mięty,
1 łyżka suszonej mięty,
1 łyżeczka słodkiej papryki,
140g mąki (u mnie razowa)
sól i pieprz,
3 roztrzepane jajka,
oliwa z oliwek - do smażenia,
Do podania: limonka/cytryna i jogurt naturalny


Na początek ścieramy na tarce cukinie i rozkładamy ją na ściereczce. Pozostawiamy ją na 20 minut żeby odsączyć nadmiar soku. 
Do miski wrzucamy posiekaną dymkę i pokruszoną fetę. Dosypujemy świeżą pietruszkę, miętę, suszoną miętę i słodką paprykę. Dodajemy mąkę oraz sól i pieprz do smaku. Powoli dolewamy roztrzepane jajka, cały czas mieszając. Dopiero kiedy składniki dobrze się połączą możemy dodać odsączoną wcześniej cukinie. Ciasto będzie rzadkie i grudkowate.



Na patelni rozgrzewamy odrobinę oliwy, nakładamy kopiaste łyżki ciasta i smażymy ok. 2 minuty z każdej strony. Powinny mieć brązowy kolor. 


Po usmażeniu przekładamy placuszki na talerz, pomiędzy układamy ćwiartki limonek/cytryn i polewamy jogurtem naturalnym.



XOXO



Zapraszam do polubienia Oligatorki na facebooku: https://www.facebook.com/oligatorka

7 komentarzy:

  1. aa! uwielbiam placki z cukini, kiedys myslalam ze mi nie posmakuja.. az tu pierszy kąsek.. i pycha! ale mi zrobilas smakaa
    pozdrawiam :*

    OdpowiedzUsuń
  2. zrobiłam i są mega <3 !
    zapraszam :)
    www.mytippitoes.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. zrobię, może te mi posmakują bo jakoś nie mogę się przekonać do nich

    OdpowiedzUsuń
  4. mmmm apetycznie wyglądają! :*
    zapraszam do mnie
    fashionable-sophie.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. o matko to wszystko wygląda bardzo, bardzo smacznie i do tego tak ładnie podane ! :) Super blog !

    OdpowiedzUsuń
  6. Uwielbiam placuszki z cukinii :)
    Czasem dodaję jeszcze do nich marchewkę :)

    OdpowiedzUsuń

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...