poniedziałek, 16 marca 2015

CHEESECAKE WITH CARAMEL AND PISTACHIO NUTS.


Osobiście za sernikami nie przepadam, za to za sam kajmak, czekoladę czy lody dam się pokroić. Jednak wiele osób w mojej rodzinie umiłowało sobie właśnie tę formę słodkości. To właśnie dlatego tak często widzicie przepisy na przeróżne serniki na blogu. Sernik kojarzy mi się jako Wielkanocny wypiek, więc w okresie wiosennym przykładam do niego zdecydowanie większą wagę. Postanowiłam połączyć swój ukochany kajmak z ulubieńcem mojej rodziny - sernikiem. Dla uniknięcia komentarzy ,,Pyszny, ale za słodki", całość równoważą solone pistacje i prawie całkowity brak cukru (tylko 1/2 szklanki!).
Smak kajmaku kojarzy mi się z dzieciństwem, ciocia Sylwia na pewno wie dlaczego ;). Mama z ciocią często robiły go z mleka skondensowanego, a ja wyjadałam resztki z puszek. Piekąc sernik też miałam ambicje zrobienia kajmaku osobiście. Jednak czas tego procesu (2,5h!!!) odepchnął mnie od tego pomysłu. Gdybym brała udział w Big Brother'ze często widzielibyście mnie jak ze słoika wyjadam kajmak, ale wtedy tylko firmy Polder z solą morską!

S K Ł A D N I K I :

Spód:

200g herbatników typu ,,petitki", mogą być czekoladowe
100g roztopionego masła

Masa serowa:

1000g sera do sernika
5 jajek
100g masła
1/2 szklanki cukru 
1 łyżka mąki ziemniaczanej
1 łyżka mąki pszennej 
2 łyżeczki ekstraktu wanilinowego 
Garść solonych pistacji
Puszka masy kajmakowej (460g)*

*W przypasku firmy Bakalland.

Wierzch:

Połowa puszki masy kajmakowej
Dwie garści solonych pistacji
100g gorzkiej czekolady
Pół szklanki mleka

Tortownicę przygotowujemy smarując ją masłem. Herbatniki blendujemy z roztopionym masłem na gładką masę i rozprowadzamy ją na tortownicy. Postarajcie się, aby rozprowadzić ją w miarę równo. Odstawiamy na bok i zabieramy się za robienie masy serowej.  Masło ubijamy z cukrem na jasną i puszystą masę. Wbijamy jajka, jedno po drugim, ubijamy po każdym dodaniu. Powoli dodajemy twaróg, cały czas miksując. Obie mąki przesiewamy i wsypujemy do masy, dodajemy ekstrakt wanilinowy. Miksujemy żeby wszystko dobrze się połączyło. Na blachę wylewamy połowę masy, układamy na niej pistacje. Do reszty masy, która została w misce dodajemy pół puszki masy kajmakowej i jeszcze raz miksujemy. Wylewamy na blachę kajmakową część i wstawiamy do piekarnika. Piekarnik powinien być rozgrzany do 170 stopni C. Po włożeniu do piekarnika zmniejszamy temp. na 150 stopni C. Pieczemy 1,5h. Studzimy.

Po wyjęciu z piernika, czekamy aż sernik przestygnie. Kiedy osiągnie temperaturę pokojową na wierzch nakładamy resztę masy kajmakowej i posypujemy pistacjami. Do rondelka wrzucamy połamaną gorzką czekoladę i zalewamy mlekiem. Mieszamy aż całość się rozpuści i połączy ze sobą. Roztopioną czekoladą polewamy wierzch sernika. 










Wciąż Ci mnie mało?
Zapraszam na moje kanały social media.

S N A P C H A T : oligatorkaaa

XOXO

2 komentarze:

  1. Bardzo ładnie wygląda, ale nie lubię pistacji więc go sobie nie przyrządzę;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Zjadłabym, wygląda pysznie :)

    OdpowiedzUsuń

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...